شناسایی مشکلات شعله پکیج و تعمیر آن

شناسایی مشکلات شعله پکیج و تعمیر آن

انواع پکیج به صورتی طراحی شده‌اند که آب را تا حد امکان گرم کرده و در عین حال کمترین انرژی را مصرف کنند. با این حال، در نتیجه استفاده طولانی مدت، ممکن است پکیچ شما دچار مشکلاتی شود. از جمله مشکلات می توان به این مورد اشاره کرد که شعله پکیج روشن می ماند، حتی زمانی که از آن استفاده نمی شود. در حالی که انواع پکیج به صورتی طراحی شده اند که بعد از اینکه دمای آب به حدی مطلوب رسید، سنسور و ترموستات موجود در آن، موجب خاموش شدن شعله برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و افزایش دمای آب می شوند.

روشن ماندن شعله پکیج زمانی که استفاده ای از آن ندارید یا خاموش شدن آن قبل از اینکه به دمای مطلوب برسد، می تواند به دلیل مشکلات متعددی از جمله خرابی ترموستات، مشکلات در دریچه های آب و سیم کشی برق یا مشکلات دیگر باشد. این روند می تواند منجر به مصرف انبوه انرژی و هزینه های بیشتر آب و برق شود.

متأسفانه به دلیل این مسائل پکیج، ممکن است مصرف انرژی خانگی بیش از حد لازم شود. بنابراین شناسایی علت مشکل برای جلوگیری از اتلاف انرژی، ضروری است. به خصوص که گرمایش آب بخش قابل توجهی از مصرف انرژی مسکونی را به خود اختصاص می دهد. در این مقاله قصد داریم به مشکلات شعله پکیج و راههای حل این مشکلات بپردازیم پس با مجموعه الو پکیج همراه باشید. 

بررسی مشکلات و تعمیرات رایج در شعله پکیج

در هنگامی که شعله پکیج به صورت دائم روشن می ماند یا اینکه در زمان استفاده آن خاموش می شود، سیستم پکیج باید مورد بازرسی کلی قرار گیرد. یک سیستم کنترل معمولی شامل اجزای مختلفی از جمله ترموستات، شیر ورودی، پمپ و المنت گرمایشی است.

سیستم باید ارزیابی شود تا ببینیم چه چیزی باعث روشن ماندن شعله و پمپ می شود، حتی زمانی که از آن استفاده نمی شود. مشکل داغ شدن انواع پکیج حتی پس از استفاده شما بیش از آنچه فکر می کنید، شایع است و عوامل زیر می‌توانند باعث آن شوند.

1- مسائل سوپاپ

میکروسوئیچ ها در شیرهای ورودی پکیج و پمپ را تنظیم می کنند. هنگامی که شیر باز می شود، میکروسوئیچ فعال می شود و پکیج شروع به کار می کند. با این حال، مواردی وجود دارد که دریچه ها بسته می شوند در حالی که سوئیچ در وضعیت روشن باقی می ماند. هنگامی که این اتفاق می افتد، پکیج و پمپ روشن می مانند.

دریچه های آب باز و بسته می شوند تا آب گرم از طریق سیستم گرمایش آب جریان یابد یا از آن جلوگیری شود. از طرف دیگر، شیرهای بازرسی معمولاً بسته می شوند و هنگامی که سیال از آنها عبور می کند، به طور خودکار باز می شوند. معمولاً برای جریان یک طرفه استفاده می شود و از جریان برگشتی از طریق شیر جلوگیری می کند. شیر برگشت جریان آب گرم را در یک جهت محدود کرده و از برگشت آب جلوگیری می کند.

با این حال، از آنجایی که این دریچه ها به طور مداوم در طول روز در صورت نیاز باز و بسته می شوند، ممکن است گیر کرده یا آسیب ببینند. هنگامی که این اتفاق می افتد، حتی اگر تایمر شما خاموش باشد، آب داغ از طریق دیگ های بخار به جریان می افتد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تعمیر پکیج ایساتیس و آریستون پیشنهاد می شود.

شناسایی مشکلات شعله پکیج و تعمیر آن

2- خرابی ترموستات

ترموستات مانند کلیدی است که با دما فعال می شود. هنگامی که ترموستات تشخیص دهد که دمای آب کمتر از نقطه از پیش تعیین شده است، گرمایش را درگیر می کند. همچنین اگر دمای آب بالاتر از حد تنظیم شده را حس کند، گرمایش را قطع می کند.

با این حال، ممکن است پکیج حتی پس از دمای تنظیم شده آب به کار خود ادامه دهد. شما می‌توانید بررسی این مشکل را با پایین آوردن، سپس بالا بردن سطح دمای ترموستات شروع کنید تا ببینید آیا این تفاوت ایجاد می‌کند یا خیر.

پکیج باید با افزایش دما بیشتر روشن شود و با رسیدن به دمای مورد نظر قطع شود. اگر کار نکرد، می توانید با روشن و خاموش کردن دستگاه، آن را ریست کنید. در صورت عدم تغییر، پیشنهاد می شود برای تشخیص مشکل با یک متخصص فنی مانند الو پکیج تماس بگیرید.

3- مشکل سیم کشی

مشکل سیم کشی می تواند دلیل روشن شدن گرمایش در زمان عدم استفاده از آن باشد. برق پکیج را با خاموش کردن کلید برق قطع کنید. این کار شما را از شوک الکتریکی محافظت می کند. دست زدن به سیم ها می تواند خطرناک باشد، بنابراین با احتیاط ادامه دهید.

برای شروع، هرگونه مشکل احتمالی برق را قطع کنید. در مرحله بعد، فیوزهای سوخته را تعویض کنید و قطع کننده های مدار را مجدداً تنظیم کنید. پس از آن، بررسی کنید که آیا عنصر گرمایش آب الکتریکی یا ترموستات برق دریافت می کنند یا خیر. اگر آزمایش ناموفق بود، سیم یا عنصر گرمایش را تعویض کنید. البته در این مورد نیز پیشنهاد می شود، حتما این کار را به متخصصان فنی بسپارید.

از آنجا که ممکن است بررسی سیم کشی ناامن باشد، همیشه با یک تکنسین متخصص دارای مجوز برای رسیدگی به مشکل مشورت کنید. در طول تعمیر، ممکن است تکنسین، پکیج را از منبع تغذیه آن جدا کرده و سیم کشی آن را بررسی کند.

4- خراب شدن سنسور

پکیج دارای یک برنامه گرمایش و یک درجه است که توسط سنسور تنظیم می شود. سنسور پکیج موجب کارایی بیشتر پکیج می شود و در هنگامی که از آن استفاده می کنید، شروع به فعالیت می کند.

از آنجایی که بسیاری از افراد در طول روز در خانه نیستند، بنابراین برای جلوگیری از اتلاف انرژی با کمک سنسور می توان دمای خانه را تنظیم کرد و مطابق با نیازها و سبک زندگی خود کنترل کنید.

برنامه گرمایش یک صفحه کنترل است که به شما امکان می دهد زمان روشن و خاموش شدن گرمایش و آب گرم خود را برنامه ریزی کنید. عملکرد سنسورها با توجه به برنامه های انواع پکیج بسیار متفاوت است و به نوع پکیج شما بستگی دارد. اگر پکیج جدید نصب کرده اید، به احتمال زیاد یک پکیج با برنامه های مدرن برای کنترل گرمایش خود خواهید داشت.

گاهی اوقات با اینکه از پکیج استفاده ای نمی شود و شعله آن روشن می می ماند و دمای آن بیش از حد استاندارد می شود، در این حالت ممکن است سنسور پکیج دچار مشکل شود.

هنگامی که این مشکلات رخ می دهد، ممکن است سنسور و برنامه پکیج نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. برای تنظیم مجدد پکیج، آن را به مدت 30 ثانیه خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید.

در اغلب موارد با تنظیم مجدد پکیج برنامه های آن ریست می شود. اگر اینطور نبود، از متخصصان الو پکیج برای تنظیم آن استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می شود برای برطرف کردن مشکلات روشن ماندن یا خاموش شدن شعله پکیج آن را به الو پکیج بسپارید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله رسوب زدایی پکیج پیشنهاد می شود.

شناسایی مشکلات شعله پکیج و تعمیر آن

خدمات الو پکیج

الو پکیج، در زمینه نصب و تعمیر انواع پکیج با برندهای متنوع و تعمیر و نصب کولر گازی فعال است که با وجود تکنسین های معتبر به صورت حرفه ای خدمات ویژه به مشتریان عزیز ارائه می کند. 

این خدمات به صورت شبانه روزی برای شما شهروندان تهرانی در هر منطقه ای که باشید، ارائه می شود. الو پکیج در هنگام نصب و تعمیر انواع پکیج از قطعات با کیفیت و دارای گارانتی استفاده می کند، بنابراین با خیال راحت کارهای مربوط به پکیج خود را به ما بسپارید.  

مقالات مرتبط :

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *