فرایند نصب و راه اندازی پکیج

فرایند نصب و راه اندازی پکیج

نصب و راه اندازی پکیج به سیستم انتخابی شما بستگی دارد و برای انجام این کار، باید آن را به یک متخصص فنی با تجربه بسپارید. بنابراین بعد از خرید یک سیستم گرمایشی مناسب، به نکات مربوط به نصب و راه اندازی آن باید توجه ویژه داشته باشید.

چگونگی نصب و راه اندازی پکیج

نصب و راه اندازی استاندارد جزو موارد مهم در هنگام استفاده از سیستم پکیج است. در ادامه موارد مهم در هنگام نصب پکیج بیان شده که عبارت است از:

1- مکان مناسب

هرچه پکیج به نقاط تخلیه (حمام، آشپزخانه، ماشین لباسشویی و ظرفشویی) نزدیک تر باشد، نصب آن کارامدتر خواهد بود. راحتی بهتر، آب بلافاصله گرم، صرفه جویی و مصرف آب کمتر قبل از رسیدن به دمای مورد نیاز جزو مواردی است که با انتخاب مکان مناسب فراهم می شود.

برای سهولت در نصب و نگهداری، حداقل 50 سانتی متر فضای خالی در اطراف پکیج بگذارید. توجه داشته باشید که اگر نصب پکیج در یک اتاق مرطوب (حمام و…) انجام شود، رعایت استانداردهای خاص قابل اجرا الزامی است و در بسیاری از موارد این کار در چنین محیطی خارج از استاندارد، غیراصولی و ممنوع است.

2- بررسی نکات ایمنی

هنگام نصب و راه اندازی پکیج باید دودکش بررسی شود تا مشکلی نداشته باشد و از باز بودن مجرای آن اطمینان حاصل شود. همچنین دودکش به صورت محکم به پکیج وصل شود تا در برابر عوامل مکانیکی تکان مقاومت داشته باشد و تکان نخورد.

لوله کشی گاز باید استاندارد باشد و بررسی شود که خاک و ذرات درون آن وجود نداشته باشد.

برای نصب و راه اندازی پکیج حتما باید از لوله، اتصالات و شلنگ استاندارد استفاده شود؛ عدم رعایت این مورد ممکن است منجر به خسارات جانی و مالی شود.

3- شیر فشار

شیر تنظیم کننده فشار آب از پکیج در برابر فشار بیش از حد یا کاهش فشار محافظت می کند. با اتصال مستقیم به پکیج (بدون دریچه قطع یا کاهنده فشار)، فشار داخل دستگاه را متعادل می کند. برای تضمین عملکرد طولانی مدت، یک فولاد ضد زنگ را انتخاب کنید که در برابر سختی آب مقاوم باشد. در صورت فشار بالای 5 بار، کاهنده فشار به شدت توصیه می شود. باید روی ورودی آب سرد، قبل از شیر فشارشکن نصب شود.

4- محدود کننده دما

اگر لوله کشی منزل شما با لوله پی وی سی (پلاستیکی) است، مانند هر شیر ترموستاتیک، یک محدود کننده دما، آب گرم مخزن و آب سرد سیستم توزیع را مخلوط می کند تا از سوختگی در خروجی جلوگیری کند.

5- پایه یا سه پایه

در برخی از موارد، برای پکیج دیواری عمودی در صورت عدم وجود دیوار باربر، استفاده از پایه یا سه پایه الزامی است. پایه یا سه پایه نصب آن را بسیار آسان می کند. فقط دو نقطه پیوست مورد نیاز است.

6- اتصالات

به دلایل ایمنی، اتصالات هیدرولیک و الکتریکی باید فقط در زمانی که منبع تغذیه عمومی خاموش است، انجام شود. برای اتصالات الکتریکی پکیج، یک مدار اختصاصی با استفاده از یک کابل مسی بگیرید.

این محافظ شامل یک قطع کننده مدار 16 آمپر و یک مدار شکن دیفرانسیل 30 میلی آمپر است. برای نصب پکیج، نمودار فنی سازنده و اقدامات احتیاطی ایمنی را رعایت کنید. اتصال کلید روز یا شب را فراموش نکنید. اگر دستگاه شما مجهز به آن است. قبل از بستن درب پکیج خود، برای آخرین بار استحکام اتصالات الکتریکی را بررسی کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تعمیر پکیج بوتان پیشنهاد می شود.

فرایند نصب و راه اندازی پکیج

چگونگی راه اندازی پکیج

شیر آب گرم را کمی باز کنید، سپس ورودی پکیج را باز کنید تا مخزن پر شود. هدف از این عملیات حذف هوای داخل مخزن آب است. هنگامی که آب به طور منظم جریان یافت، شیر آب را ببندید و منتظر بمانید تا مخزن آب کاملا پر شود. برای اولین گرمایش برق را روشن کنید. در این مدت، شیر فشار را بررسی کنید. پس از اولین گرمایش، محکم بودن اتصالات را بررسی و در صورت لزوم دوباره آنها را محکم کنید.

1- راه اندازی آب گرم

کلید خاموش و روشن شدن پکیج را در حالت روشن قرار دهید، سپس ترموستات دستگاه را روی درجه دلخواه بگذارید، در این لحظه آب گرم شده و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

2- راه اندازی شوفاژ

با باز کردن شیر رفت و برگشت و هواگیری شوفاژ، درجه ترموستات شوفاژ را روی درجه مطلوب بگذارید و با گرم شدن رادیاتورها از گرمای آن لذت ببرید.

یکی از موارد مهم برای استفاده مفید از سیستم پکیج این است که هنگام خاموش کردن این دستگاه باید بدانید که نباید آب درون آن یخ بزند، بنابراین آن را باید در حالتی بگذارید که دمای آن کمتر از 7 درجه نرسد؛ زیرا تنها در این حالت که پمپ فعال می شود و دمای آن به درجه مطلوب که همان 25 درجه است، می رسد و مانع از یخ زدگی آب می شود. پس تا جایی که ممکن است از خاموش کردن پکیج خودداری کنید و تنها در صورت عدم استفاده طولانی مدت این کار را انجام دهید.

همچنین در صورت استفاده نکردن از آب گرم و سیستم گرمایش، به صورت خودکار 24 ساعت یکبار، پمپ آن روشن خواهد شود و مانع از گیرپاژ پمپ خواهد شد.

نکات ایمنی هنگام نصب و راه اندازی پکیج

1- در صورت استشمام گاز، شیر گاز را ببندید و پنجره ها را باز بگذارید.

2- به هیچ عنوان کلید برق که موجب جرقه خواهد شد، روشن نکنید.

3- در صورت بروز دود، پکیج را خاموش کنید.

4- به هیچ عنوان مواد اشتعال زا (مانند تینر یا بنزین و…) در کنار یا زیر پکیج نگذارید.

5- با متخصصان فنی این حوزه تماس بگیرید و مشکل خود را با آنها درمیان بگذارید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله سرویس‌ انواع‌ پکیج پیشنهاد می شود.

فرایند نصب و راه اندازی پکیج

خدمات الو پکیج

الو پکیج، در زمینه نصب و تعمیر انواع پکیج با برندهای متنوع و تعمیر و نصب کولر گازی فعال است که با وجود تکنسین های معتبر به صورت حرفه ای خدمات ویژه به مشتریان عزیز ارائه می کند. 

این خدمات به صورت شبانه روزی برای شما شهروندان تهرانی در هر منطقه ای که باشید، ارائه می شود. الو پکیج در هنگام نصب و تعمیر انواع پکیج از قطعات با کیفیت و دارای گارانتی استفاده می کند، بنابراین با خیال راحت کارهای مربوط به پکیج خود را به ما بسپارید.  

مقالات مرتبط :

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *