تعمیر ترموستات پکیج

تعمیر ترموستات پکیج

ترموستات پکیج رایج ترین قسمت آسیب دیده یا قطع شده هر پکیج است. استفاده از خدمات الو پکیج، برای تعمیر ترموستات پکیج پیشنهاد می شود.

پکیج دستگاهی است که اکثر ما نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم. به تمام روش های مختلف استفاده از آب گرم در زندگی روزمره خود فکر کنید، شستن ظروف، شستن لباس، حمام کردن، پاک کردن و غیره.

اگر پکیج خانه شما خراب شود، متوجه خواهید شد که پکیج شما چقدر برای زندگی روزمره و سبک زندگی شما مهم و ارزشمند است.

انواع پکیج (برقی یا گازی) هر کدام عملکرد متفاوتی دارند، اما هر دو عملکردهای یکسانی از جمله گرم کردن آب و ذخیره کردن آب گرم (در پکیج زمینی) تا زمانی که آماده استفاده شود، انجام می دهند.

یکی از قطعه های اصلی در سیستم پکیج ترموستات است که با توجه به کارایی آن دارای دو نوع ترموستات الکترومکانیکی (یا مویین) و ترموستات الکترونیکی است.

وقتی ترموستات پکیج خراب می شود، نمی توانید دمای آب گرم خود را اندازه گیری یا تنظیم کنید. حفظ یکپارچگی ترموستات برای جلوگیری از رسیدن آب به دمای سوزاندن مهم است. 

برای استفاده سریع از خدمات الو پکیج در محل می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

تعمیر پکیج شرق تهران: 09190627421

تعمیر پکیج غرب تهران: 09200627421

تعمیر پکیج شمال تهران: 09034634622

تعمیر پکیج جنوب تهران: 09122039908

تعمیر ترموستات پکیج

چه زمانی باید ترموستات پکیج خود را تعمیر کنید؟

در مورد تعمیر ترموستات پکیج چند نشانه وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. برخی از علائم زیر ممکن است نشان دهنده این باشد که ترموستات پکیج شما باید تعمیر شود.

1- هنگامی که آب خیلی داغ است

آبی که خیلی داغ است، نشانگر این است که  ترموستات پکیج خیلی بالا تنظیم شده است. سایر عوامل خارجی مانند سرد یا گرم بودن هوا (در فصل های مختلف) ممکن است در ایجاد این مشکل نقش داشته باشند و شما باید تنظیمات توصیه شده را با توجه به انتقال از هوای سرد به گرم تغییر دهید.

اگر نمی‌توانید دمای آب خود را کاهش دهید، ممکن است لازم باشد کل ترموستات را تعویض کنید یا مشکلات سیم‌کشی را بررسی کنید. بنابراین باید از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید تا به شما در رفع مشکلات سیم‌کشی ترموستات کمک کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

2- آب گرم به اندازه کافی وجود ندارد

کمبود آب گرم نیز می تواند ناشی از دمای هوای سرد باشد. ممکن است لوله های سردی داشته باشید که عایق نیستند یا ممکن است ترموستات خراب شده باشد. برخی از مشکلات احتمالی دیگر ممکن است شامل سیم کشی شل، قطعات معیوب یا کوچک بودن مخزن آب گرم (در پکیج های زمینی) برای نیازهای استفاده شما باشد.

3- آب برای دوباره گرم شدن خیلی طول می کشد

پکیج های برقی معمولاً زمان زیادی برای گرم شدن مجدد نیاز دارند. مدت زمان لازم برای گرم کردن مجدد پکیج برقی دوبرابر زمان لازم برای پکیج گازی است. اگر متوجه شدید که گرم شدن آن حتی بیشتر طول می‌کشد، ممکن است مشکلی در عناصر گرمایش یا ترموستات وجود داشته باشد.

4- پکیج خاموش می شود یا اصلا روشن نمی شود

یکی از رایج ترین مشکلات انواع پکیج خاموش شدن آن است که احتمال دارد به علت خراب شدن ترموستات باشد که هر چند دقیقه یا چند ساعت یکبار اتفاق بیفتد.

آشنایی با مراحل تعمیر ترموستات پکیج

تعمیر ترموستات یکی از مشکلاتی است که متخصصین تعمیر پکیج با آن مواجه می شوند. ترموستات دمای آب را در پکیج تنظیم می کند. اگر دما خیلی پایین باشد، آب قبل از توزیع به شیر آب، سرد می شود. به همین ترتیب، اگر درجه حرارت بیش از حد استاندارد تنظیم شود، ممکن است در معرض خطر سوختن، یا سوختن با آب آزاد شده از شیر آب باشید.

نحوه تعمیر ترموستات در صورت نداشتن آب گرم به این ترتیب است:

  • ترموستات های بالا و پایین را پیدا کنید.
  • ترموستات را از نظر منبع تغذیه بررسی کنید.
  • دکمه را فشار دهید تا ترموستات بازنشانی شود  و مشخص شود که آیا کار می کند یا خیر.
  • در صورت عدم وجود برق به سیستم فوقانی، ترموستات را تعویض کنید.

چگونگی تعمیر ترموستات پکیج

اگر سیستم پکیج شما برق دریافت می کند؛ اما آب گرم وجود ندارد، المنت گرمایش آن باید تعویض شود. همچنین اگر دمای آب شما مناسب نیست، باید ترموستات پکیج تنظیم شود.

در ادامه سه مرحله برای آگاهی بیشتر توضیح داده شده است.

1- دکمه کنترل دمای پکیج خود را پیدا کنید

دستگیره کنترل دما به منبع حرارت آن که معمولاً قرمز رنگ است و در قسمت جلویی، قسمت مرکزی پایین پکیج وصل می شود.

2-  به دنبال خط مشکی کوچک یا فلش بالای دستگیره بگردید

اینجا جایی است که دمای فعلی تنظیم می‌شود و ممکن است این تنظیم با برچسب مشخص باشد. همچنین می تواند با یک خط سیاه (120 درجه فارنهایت) یا یک خط سفید (105-110 درجه فارنهایت) برچسب گذاری شود.

3- دما را  بین 105 تا 120 درجه فارنهایت تنظیم کنید

تنظیم دما به حالت استاندارد آن در تشخیص مشکلات پکیج بسیار مهم است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله سرویس‌ انواع‌ پکیج پیشنهاد می شود.

تعمیر ترموستات پکیج

زمان تعویض یا تعمیر ترموستات پکیج

شاید از خود بپرسید چگونه باید متوجه شوید که ترموستات پکیج نیاز به تعمیر دارد یا چه زمانی باید تعویض شود؟ به طور کلی، اگر نشتی نباشد، آسیب قابل کنترل است و معمولاً به راحتی قابل تعمیر است. برای مثال فرسودگی یا زنگ زدگی مخزن (در پکیج زمینی)، رایج ترین آسیب هایی است که با پکیج خود متوجه خواهید شد. این مشکلات معمولاً چیزهایی هستند که قابل تعمیر هستند.

اگر مخزن شما نشتی دارد، بهتر است به جای تعمیر آن، آن را تعویض کنید. این کار به این دلیل است که هیچ گزینه تعمیر کافی برای مخزن خراب وجود ندارد. همچنین نشتی مخازن می تواند باعث آسیب مضر آب به وسایل شخصی شما شود و زمانی که آب تمیز نمی شود، قارچ های کپک ساز رشد می کنند.

در ادامه عوامل دیگری وجود دارد که ممکن است موجب ایجاد مشکل در ترموستات پکیج شود:

  • کاهش یا افزایش فشار آب
  • ورودی آب سرد و بسته بودن شیر آب
  • نشتی پمپ یا خرابی آن
  • کاهش فشار گاز
  • عدم جریان الکتریکی

هزینه تعمیر ترموستات پکیج

هزینه تعمیر ترموستات پکیج با توجه به میزان مشکلات آن متغیر است. برای جلوگیری از هزینه‌های تعمیر بالا، انجام سرویس به صورت مرتب و برای تشخیص خطاهای پکیج قبل از اینکه مشکلات جدی به وجود آید، بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

خدمات الو پکیج

الو پکیج ، در زمینه نصب و تعمیر انواع پکیج با برندهای متنوع و تعمیر و نصب کولر گازی فعال است که با وجود تکنسین های معتبر به صورت حرفه ای خدمات ویژه به مشتریان عزیز ارائه می کند. 

این خدمات به صورت شبانه روزی برای شما شهروندان تهرانی در هر منطقه ای که باشید، ارائه می شود. الو پکیج در هنگام نصب و تعمیر انواع پکیج از قطعات با کیفیت و دارای گارانتی استفاده می کند، بنابراین با خیال راحت کارهای مربوط به پکیج خود را به ما بسپارید.  

مقالات مرتبط :

2 پاسخ

  1. سلام خداقوت ما ترموستات چکیجمون رو دوبار عوض کردیم ولی همچنان دمای آب درست نیست امکان داره در این باره ما رو راهنمایی کنید ؟؟

  2. سلام روزتون بخیر پکیج ما گازی هست تازه تعمیر شده ولی حدود 5دقیه زمان میبره تا آب گرم بشه این عادیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *